Інклюзивна освіта: від рівних прав до рівних можливостей
Рекомендаційний бібліографічний список «Інклюзивна
освіта: від рівних прав до рівних можливостей» містить літературу (книги та
статті з періодичних видань), які інформують спільноту про інклюзію і навіщо
вона потрібна кожному, а також:
-
зобов’язання держави щодо створення умов для освіти і безпечного
відочинку дітей з особливими
потребами;
- можливості соціалізації дітей і їх перспективи в соціумі;
- фахову підтримку дітей з особливими освітніми потребами
Наведені джерела за період 2013-2021 років, що розташовані в алфавітному порядку, містяться у фондах Чернігівської обласної бібліотеки для юнацтва (вул. Тараса Шевченка, 63). Даний ресурс стане в нагоді педагогічним працівникам закладів освіти і асистентам, організаторам учнівського дозвілля, психологам, бібліотекарям, студентам та батькам.
Рекомендована література:
Україна. Закон. Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16 січня 2020 р. : №463-ІХ // Урядовий кур"єр. - 2020. - 27 черв. - С.9-16.
Україна.
Кабінет Міністрів. Про
внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету
місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
: постанова Каб. Міністрів України від 17 трав. 2021 р. : №477// Урядовий кур"єр.
- 2021. - 18 трав. - С.11.
Україна.
Кабінет Міністрів. Про
затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах
дошкільної освіти : постанова Каб. Міністрів
України від 10 квіт. 2019 р. : №530 // Урядовий кур"єр. - 2019. - 26 черв.
- С.4.
Україна.
Кабінет Міністрів.
Про деякі категорії осіб з особливими освітніми потребами : постанови Каб.
Міністрів України від 14 листоп. 2018 р. : №952. -. // Урядовий кур"єр. -
2018. - 20 листоп. - С.4.
Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти // Соціальний педагог. - 2018. - Травень (№ 5). - С.45-47.
Балабан
М.
Консультації з інклюзивного навчання / М. Балабан // Освіта України. - 2014. - 17
лют. - С.8-9.
Безлюдний
О. Наш пріоритет - інклюзивний університет / О.
Безлюдний // Урядовий кур"єр. - 2019. - 12 жовт. – С.7.
Йдеться
про необхідність створення у навчальних закладах вищої освіти створити людям з
особливими потребами рівні умови доступу до вищої освіти з урахуванням обмежень
життєдіяльності, зумовлених станом здоров'я.
Булковська,
О. Щоб особливі не були вигнанцями / О.
Булковська // Урядовий кур"єр. - 2019. - 13 квіт. - С.5.
Йдеться
про створення і досвід діяльності інклюзивно-ресурсних центрів.
Галаур
В.
Інвалідність не може бути бар'єром для успіху / В. Галаур // Урядовий
кур"єр. - 2019. - 5 жовт. - С.5.
Ганжала
І.
Діти з особливими освітніми потребами /
І. Ганжала // Соціальний педагог. - 2014. - Берез.(№ 3). - С.53-55.
Головко
О.
Покоління Зет до змін готове / О. Головко // Урядовий кур"єр. - 2017.
- 4 квіт. - С.3.
Нацрада
реформ підтримала нову українську школу та розвиток інклюзивної освіти.
Дивнич
Л.
Соціалізація дитини з особливими освітніми потребами / Л. Дивнич // Соціальний педагог. - 2018. - Груд. (№ 12). - С.7-10.
Про
фахову підтримку дітей з особливими потребами.
Дитина
з церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л. Коваль, в, Е. А.
Данілавічуте. - К : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
Для
роботи з особливими дітьми // Освіта України. - 2018. - 9 лип. - С.2.
Про
курс інклюзії для вчителів початкових класів - практичний модуль "Методи
роботи з дітьми".
Дмитренко
К. А.
Працюємо з "особливою"дитиною у "звичайній школі" / К. А.
Дмитренко, М. В. Коновалова, О. П. Семиволос. - Харків : Видавнича
група"Основа", 2018. - 40 с. : табл.схем. - (Нові формати освіти).
Душка
А. П. Дитина з розладами аутистичного спектра / А.
П. Душка. - Харків : Ранок, 2018. - 40 с. - (Інклюзивне навчання за
нозологіями).
Інтеграція
чи інклюзія?
/ підгот. Н.Кулик // Освіта України. - 2017. - 11 груд. - С.15.
Розглянуто
досвід Польщі в галузі впровадження інклюзивної освіти.
Козак
І. Дітям потрібні не тільки знання, а й здоров / І. Козак // Голос України. - 2020. - 14 серп.
- С.10.
Наведено аргументи щодо створення інклюзивних освітніх закладів.
Колупаева
А. А.
Інклюзивне навчання: вибір батьків / А. А. Колупаева, О. М. Таранченко. - К :
Літера ЛТД, 2019. - 56 с. - (Інклюзивне навчання).
Костенко
Т. М.
Дитина з порушенням зору / Т. М. Костенко. - К : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. -
(Інклюзивне навчання).
Крикун
А.
Психолого-педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу в сучасній
інклюзівній освіті / А. Крикун // Рідна
школа. - 2013. - № 11. - С.77-80.
Лагідна
М.
Приязна до дитини освіта: мрія, що здійснилася / М. Лагідна // Урядовий кур"єр. - 2019.
- 21 берез. - С.5.
Леошко
В.
Долучають особливих дітей до футболу / В. Леошко // Голос України. - 2020. - 12
листоп. - С.10.
З
досвіду впровадження проєкту "Демократичне врядування у Східній
Україні", завдяки якому започатковано інклюзивний футбол.
Литовченко
С. В. Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко,
В. В. Жук, О. М. Таранченко. - К : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
Луканська Г. Діти з особливими освітніми
потребами не повинні зазанавати дискримінації / Г. Луканська // Голос України.
- 2014. - 6 черв. - С.3.
Маланчій
В.
Організація роботи з дітьми з особливими освітніми потребами : метод. рек. / В.
Маланчій // Початкова школа. - 2014. - № 4. - С. 62-63. - 3 назви.
Охріменко
О. Соціальна компетентність дітей, позбавлених
батьківського піклування. Особливості формування / О. Охріменко // Соціальний
педагог. - 2013. - № 11. - С.29-30.
Петрова
А. Діти з особливими потребами / А. Петрова //
Соціальний педагог. - 2018. - № 2. - С.42.
Містить
професійні поради, як допомогти особливій дитині пристосуватися до соціуму
здорових дітей.
Поліщук
О. П. Впровадження інклюзивної освіти : семінар-практикум для вчит. / О. П. Поліщук
// Шкільному психологу. - 2015. - № 1. - С.22-27.
Присяжнюк
К. Діти з особливими потребами в загальноосвітній
школі : [технологія соціально-педагогічного супроводу] / К. Присяжнюк //
Соціальний педагог. - 2013. - Лип. (№ 7). - С.21-22.
Прохоренко
Л. І.
Дитина із труднощами у навчанні / Л. І. Прохоренко. - К : Літера ЛТД, 2019. -
48 с. - (Інклюзивне навчання).
Рібцун
Ю. В.
Дитина з порушеннями мовленєвого
розвитку / Ю. В. Рібцун. - К : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання)
Стадник
Л.
Дитина з особливими психічним розвитком / Л. Стадник // Соціальний педагог. -
2018. - Трав. (№ 5). - С.23-32.
Сухіна
І.
В. Маленькі непосиди. Гіперактивні діти / І. В. Сухіна. - Харків : Ранок, 2020.
- 32 с. - (Поради батькам і педагогам).
Сухіна
І. В.
Гіперактивна дитина / І. В. Сухіна. - К : Літера ЛТД, 2019. - 40 с. -
(Інклюзивне навчання).
Таланчук
І.
Інклюзивне освітнє середовище: проблеми, перспективи та кращі практики від Університету
"Україна" / І. Таланчук // Голос України. - 2020. - 18 груд. - С.9.
Танцюра
Л. Інклюзивна освіта: взаємодія сім'ї та школи :
[Організація роботи із сім'ями. у яких виховуються діти з обмеженими
можливостями ] / Л. Танцюра // Соціальний педагог. - 2013. - Груд. (№12). -
С.16-18.
Ткаченко
Н. А.
Інклюзивне навчання / Н. А. Ткаченко // Шкільному психологу. -
2013. - № 4. - С.2-4.
Трикоз
С. В. Дитина з порушеннями
інтелектуального розвитку / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. - Харків : Ранок, 2018. -
40 с. - (Інклюзивне навчання за нозологіями).
Трикоз
С. В.
Ми поруч.Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку / С. В. Трикоз, Г. О.
Блеч. - Харків : Ранок, 2020. - 32 с. - (Поради батькам і педагогам).
Холодницька
К. Інклюзивне навчання в дошкільних закладах / К. Холодницька // Соціальний педагог. -
2018. -№3. - С.18-29.
Цвікова
Н. Як організувати інклюзивне навчання в системі
позашкільної освіти? : рекомендації / Н. Цвікова // Освіта України. - 2020. – 12
лют. - С.6.
Чеботарьова
О. В.
Дитина із церебральним паралічем / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Е. А.
Данілавічуте. - Харків : Ранок, 2018. - 40 с. - (Інклюзивне навчання за
нозологіями).
Янченко
А. Соціальна адаптація дітей з особливими
потребами. Особливості роботи в гуртку / А. Янченко // Позашкілля. - 2014. - Берез.
(№ 3). - С.48-49.
Укладач: Л.А.Кравченко
Коментарі
Дописати коментар